« チームマイナス7~8%・リターンズ! | トップページ | 今日はバッタリ日和 »

2008.02.04

山ヤな『変換』

すっかりブログおさぼり中のTiCAです、こんばんは。
なんとか時間を見つけてはコメントの返事を書いたり記事を考えたりしているわけですが・・その中で思わず笑っちゃったネタがありましたのでご紹介。

パソコンの変換機能って、よく使う漢字ほど優先度があがりますよね?我が家のPCサンはあたしの影響を受け、すっかり山ヤになってきたようです。。


例えば、

○○さん = ○○山
実際の山名でも、「~やま」なのか「~さん」なのか、はたまた「~ざん」なのか迷う場面も多いけどさ・・

さらに進化すると

おねーさん = 尾根ー山
明らかに考えすぎ。


よくあるけど、 = よく歩けど、
これは意味が通らないわけじゃないね。


さんざん迷った = 三山迷った
このあたり、絶対持ち主の影響がありますね。。


まー、こんな感じでPCを前にはっとすることも度々。でもその中で最近一番のヒットは





親切設計 = 深雪雪渓



えええええー。こんなの普通出てこないっつーの!!!
これにはひとり大笑いしてしまいました!やるな~うちのPC!!

今皆さんの目の前のPC君の山ヤレベルはいかがでしょうか?何か面白い変換あったら教えてくださいね☆



Banner_02 2/5の午前中、ココログはメンテだそうです。

|

« チームマイナス7~8%・リターンズ! | トップページ | 今日はバッタリ日和 »

「日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

ほんまかいな~~?

でも、対した門や~(会社のパソコン)

投稿: じょ~ | 2008.02.04 19:17

丸々三
尾根‐三
よく歩けど
散々迷った
親切設計
ま~こんな感じかな

投稿: じょ~ | 2008.02.04 19:21

「山ヤな変換」ではないんだけど、「山行」って書きたいのにイチイチ山・行き、とか分けて変換してる人多くないですか?
私もその一人だけど。
単語登録しようと思いつつ月日が流れていくばかり・・・

投稿: たけぱぱ | 2008.02.04 19:45

丸々サン
尾根ーサン
良く歩けど
三山迷った
新雪雪渓

さんで山が出てこないので、
まだまだ駆け出しデス。

投稿: ぼんいぢ | 2008.02.04 20:06

驚きの変換あります。
すぐ忘れてしまうので、ここで今、コメントできないんですが、苦笑いすることありますよね。
TiCAさんのPC、一般の人には重症ですよ(笑)
でも、私たちにとっては、いいかも?


たけぱぱさんのコメントで、最近まで私は山行(さんこう)でなく、山行き(やまいき)だと思っていました(赤面)

投稿: 三脚マン | 2008.02.04 22:54

これって面白すぎ!
全部ほんとですか?
ネタも少し入ってたりして…いずれにせよ流石です!

投稿: オーリー | 2008.02.05 02:31

いつも、おもろいことを考えますねー^^
私も山のぼらーな変換で笑ってしまったことありますがで、何だったかか思い出せません~メモしておかなきゃだな。
で、自宅PCでやったら、やっぱり「新雪雪渓」になりましたー!

投稿: たけさん | 2008.02.05 12:27

おおっ、ブログUPされてた。
気づかずに、今朝メールしてしまったよ・・・。

急登室=給湯室

っていうのは、ネタです・・・

投稿: まゆ太 | 2008.02.05 12:29

あはは~、あるある(笑)

ちなみにオイラのパソが、最近やらかした変換は

近々=TICA時かでした

なぜ?^_^;

投稿: 食う寝るさんだ~す | 2008.02.05 20:32

因みにグアムでrobokoppuと打って変換すると
「ロ簿コップ」になりますよ~~(大赤面)

投稿: 上松 B作 | 2008.02.05 23:39

うぉぉっ 試してみたら 新雪雪渓 でした!

ちなみに私も
「地下」って変換してくても「Tica」「TICA」
などが先に出てきます・・・coldsweats01

投稿: mimi | 2008.02.06 00:08

でかした!

このネタ、一本っ!

投稿: 河童 | 2008.02.06 07:57

山ヤな変換ではありませんが会社のPCが・・・
山頂で休憩です → 山頂出求刑です

そそ、それだけはお許し下さい・・・

投稿: TAKA@仕事 | 2008.02.06 13:17

TiCAさん、また面白いことを…(笑)。
こちら、まだまだ山ヤ歴が浅いので、変な変換はしてくれませんね~。
「山行き過ぎ」と入力しても「病来過ぎ」になってしまいますし、どちらも病的なんですけどね(汗)。
そうそう、最近「きそ」の文字がすべて「木曽」になってしまうのは、木曽駒さんのおかげでしょうね(笑)。


あ、「わかんない」が「ワカン無い」になってる………

投稿: かいねこ | 2008.02.06 20:03

はじめまして。学生時代に齧ったテーマなのでお邪魔します。親切雪渓のPC、他はこんなんなってます。

1)ちょっとアタマに北岳
2)遡行不良で返される
3)スキーでも槍に行きますか
4)床屋さん、横岳借り上げてください

3,4は微妙な組み合わせでこうなります。

投稿: Gil | 2008.02.07 18:51

TICAさん、めちゃ面白すぎ!!

親切設計。我が家のPCはちゃんと出ますから。
それでも「さんこう」はいつも山、行くです・・。

仕事中に思わぬ変換で笑っちゃうことありますよね。こんど記録しておき間~巣!

投稿: たまちゃん | 2008.02.07 20:29

pencilじょ~さま

お返事遅くなりました~!
一応この変換、全部ノンフィクションですよ!会社のPCでもお試しいただきありがとうございます(笑
他にももっとあったんだけど、忘れちゃったので・・また思い出したらまとめてみますね♪


pencilたけぱぱさま

コメントありがとうございました!
>山・行き、とか分けて変換してる人多くないですか?
ああー、すっごいよくワカル!!でもあたしは既に単語登録しちゃいました♪おかげで「参考」と変換したい時にも「山行」がでてきちゃいます。会社のPCでも(爆
ブログかいてるとそういうちょっとした出来事って結構ありますよね~。


pencilぼんいぢさま

いつもコメントありがとうございます。
>新雪雪渓
あたしも「深雪」の次の変換候補は「新雪」です(笑 この変換が出たときはPCの前でひとり爆笑してしまいました。やっぱり使っている人の嗜好が反映されているんですね~。

投稿: TiCA | 2008.02.14 17:42

pencil三脚マンさま

こんにちは!
やはり皆さん驚きの変換経験をお持ちのようですね~。すぐ忘れちゃうのが残念です(笑
山行を始めとして、読み方にイマイチ自信のない用語も結構ありますよね。自分だけ間違ってたらやだけど、いまさら聞けないみたいな。
♯写真ありがとうございました。こちらのも届きましたか?


pencilオーリーさま

いつもコメントどうもです。今週はどこにお出かけかな?
>ネタも少し入ってたりして…いずれにせよ流石です!
いやいや、完全ノンフィクションですよ!ネタで考えようとしても思いつかないです(笑 また他にもおかしな変換があったら追記したいと思ってます~☆


pencilたけさん

今ごろゲレンデで強化合宿中かな?
たけさんも新雪雪渓になりましたか~。っていうかあたしの会社のPCもこの変換になった(爆
他にもなんか面白い変換あったら是非教えてくださいね。あたしももっといろいろあったはずなんだけどなー。

投稿: TiCA | 2008.02.16 16:19

pencilまゆちゃん

いつもコメント&メールアリガトね。ぼちぼちだけどブログも更新しようと思ってます~ご心配ありがとう。
>急登室=給湯室
そんな部屋イヤだ・・。っていうかネタかいっ(笑
PCでばっかり書いてるから、幹事じゃなくて漢字が書けなくなっちゃうな~。DSで勉強しようかな。


pencil食う寝るさま

留守番隊長、お疲れ様です!
>近々=TICA時かでした
えええーまじっすか!!!ちかってやるとTICAになるんだーすごいすごい!うちのPCはならないですよ。
いやー、愛されてるんだなーあたしheart


pencil上松 B作さま

いつもお返事遅くってすいません!
>「ロ簿コップ」になりますよ~~(大赤面)
あはははー!!そうでしたそうでした!コメント見ても何のことやらサッパリって感じでしたよ~。「ロ簿」が、カタカナの「ロ」じゃなくて漢字の「くち」だと思ったもので、余計訳わかんなかったです(笑 さすがグアム!!

投稿: TiCA | 2008.02.16 16:26

pencilmimiさま

いつもお返事が遅くてすいません~!
mimiさんも新雪雪渓と出ましたか、やはり山ヤなPCになっていらっしゃるようで♪
>「地下」って変換してくても「Tica」「TICA」
ええーマジですか!!あたしのPCではそんな変換してくれないのにー。TiCAなんておかしな綴りが定着してしまったようで、なんだかすいませんです(笑


pencil河童さま

お返事遅くなってすいません~!
>このネタ、一本っ!
わああーい♪河童さんに誉められたー♪
どうもありがとうございます。さらに精進いたします~^^


pencilTAKAさま

いつもコメントありがとうございます!
>山頂で休憩です → 山頂出求刑です
えええー、いやだーそんなの~!こうやって見てみると、ホントにいろんな変換があっておもしろいですね♪TAKAさんのPCはなかなか頭が良さそうですね(笑
またなにかあったら教えてくださいね☆

投稿: TiCA | 2008.02.20 15:50

pencilかいねこさま

いつもコメントどうもです~!
「病来過ぎ」って・・・なんかかいねこさんにピッタリ?!
>あ、「わかんない」が「ワカン無い」になってる………
これはPCに一本とられました(笑 いやー、ホントに変換って奥が深いですね。かいねこさんのPCあたり、怪しい変換とかいっぱいありそうだよなー(失礼)
また何かあったら隠さずご報告くださいね☆


pencilGilさま

初めまして~せっかくコメントいただいたのにお返事が遅くなってすいませんでした!
遡行不良とか、かなり困った状況ですね(笑
>3)スキーでも槍に行きますか
「やり」の変換はあたしのPCでも結構あるような気がします。っていうか山ヤの場合、「槍」の1字を見ても武器の槍じゃなくて槍ヶ岳を思い浮かべちゃいますよね。そういうのもおもしろいなあ。
またお気軽にコメント残してくださいね。ありがとうございました。


pencilたまちゃん

いつもコメントありがとうございますです!
山行、あたしは辞書登録したんだっけなぁ~。今では自宅PC・会社PCともに普通に「さんこう」で変換されます。
>仕事中に思わぬ変換で笑っちゃうことありますよね。
やはり皆さん似たような経験をお持ちのようで・・また気が付いたら是非教えてくださいね☆

投稿: TiCA | 2008.02.20 15:59

Hello, i feel that i saw you visited my web site thus i got here to “return the favor”.I'm trying to find things to enhance my web site!I suppose its adequate to use a few of your ideas!!

投稿: anxiety | 2012.07.15 10:21

You have noted very interesting points! ps decent web site.

投稿: noopept | 2012.07.18 05:01

This publication has inspired me to continue focusing on my own blog

投稿: d3 items | 2012.07.19 12:13

You have noted very interesting details! ps decent website.

投稿: l-tyrosine | 2012.07.25 05:58

You have mentioned very interesting points! ps decent web site.

投稿: nootropics | 2012.07.25 08:41

This publication has inspired me to carry on writing on my own blog

投稿: rift platinum | 2012.07.29 10:22

hello appreciate your writing have a browse of mine

投稿: aion kinah | 2012.07.29 14:08

Very interesting information!Perfect just what I was searching for!

投稿: tera gold | 2012.08.03 16:14

Greeting from over the ocean. detailed article I must return for more.

投稿: tera gold | 2012.08.03 16:35

You have mentioned very interesting points! ps decent internet site.

投稿: vitamin | 2012.08.07 13:19

Pleasant collection, thanks for sharing. I particularly liked Orman Clark's get the job done for Awesem.

投稿: Vergie Cheely | 2012.08.10 20:46

You have observed very interesting details! ps nice site.

投稿: Jobs for people with disabilities | 2012.08.15 01:56

I am pretty impressed with this. I'm new to Squidoo and reading your blog has provided me with all the inspiration to try and reach this lofty goal. This shows me anything is possible.

投稿: GST Melbourne | 2012.08.20 23:08

am nw waiting 4 an invitation

投稿: sample business plan | 2012.08.30 09:38

Wonderful tools particularly the buffer for twitter ! Thanks guys excellent do the job !

投稿: developing a business plan | 2012.08.31 01:42

We missed this by HOURS (flew into National that day at 4pm), and my 2-year-old is such a air/space/toy story nut!!! I used to be genuinely bummed.

投稿: Chante Wongus | 2012.09.04 05:21

Machines such as this should be distributed world-wide. Individuals should be more conscious about their health and should have a very routine yearly check-up. After losing a loved a single from cancer (breast cancer), hearing news about early detecting device for some other forms of cancer is enlightening.

投稿: Mohamed Fahrenthold | 2012.09.04 09:52

Good luck everyone and very good luck to DeadPixel as well.

投稿: Marlena Claypoole | 2012.09.09 17:44

Good day. Very cool web site!! Guy .. Beautiful .. Wonderful .. I will bookmark your web site and take the feeds also...I am satisfied to find numerous helpful info right here within the article. Thank you for sharing...

投稿: here | 2012.09.12 09:09

Between me and my husband we've owned more MP3 players over the years than I can count, including Sansas, iRivers, iPods (classic & touch), the Ibiza Rhapsody, etc. But, the last few years I've settled down to one line of players. Why? Because I was happy to discover how well-designed and fun to use the underappreciated (and widely mocked) Zunes are.

投稿: iPhone App Development | 2012.09.12 17:25

Nice one! I will share some of your ideas and info to my colleagues... hope it's fine! =)

投稿: Meggan Oilvares | 2012.09.13 15:13

This is my first time I have visited here. I found a lot of interesting information in your blog. I guess I am not the only one who noticed this! keep up the impressive work. :p

投稿: Valerie Garno | 2012.09.14 12:27

Not sure I concur together with your assessment of what controls the Discovery tool. I have a series of lenses, all together with the exact same primary tag, at least a third of their other tags in common, all in the same category and roughly the same lensrank range as they were created at the same time. And yet, only on one with the lenses do any of your rest with the series show up without the need of me having to add them. I know, I know. It's more complex than just that. I just think I'd have hit on it by accident at least once.

投稿: Have A Peek Here | 2012.09.14 15:39

Fantastic collection. Just the kind of inspiration I am looking for suitable now.

投稿: my latest blog post | 2012.09.15 01:50

Quite pleasant list, i'll try to use some of them just to see how it works

投稿: Check Out This Site | 2012.09.15 10:55

Nice Publish. Truly helpful and apps are amazingly fantastic.

投稿: over here | 2012.09.15 21:23

Thank you, I have recently been looking for details about this subject matter for ages and yours is the best I have found so far.

投稿: free scrabble online no download | 2012.09.17 04:25

Hello there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be okay. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new updates.

投稿: scrabble healper | 2012.09.17 20:09

This will be a fantastic site, could you be interested in doing an interview about just how you designed it? If so e-mail me!

投稿: this website | 2012.09.17 23:26

When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get several e-mails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Appreciate it!

投稿: relationship qoutes | 2012.09.18 03:05

My coder is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the costs. But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on a variety of websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

投稿: more... | 2012.09.18 04:05

When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three e-mails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Appreciate it!

投稿: small side table | 2012.09.18 05:25

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something informative to read?

投稿: zip code for new york new york | 2012.09.18 05:59

Hello there! I could have sworn I've been to this website before but after reading through some of the post I realized it's new to me. Anyways, I'm definitely glad I found it and I'll be book-marking and checking back often!

投稿: websites | 2012.09.18 07:16

I am really loving the theme/design of your web site. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A number of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any suggestions to help fix this problem?

投稿: [read] | 2012.09.18 07:22

Major thanks for the blog article.Really thank you! Much obliged.

投稿: Lon Brazell | 2012.09.18 09:03

Good day! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I'm getting tired of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

投稿: factory unlocked iphone | 2012.09.19 05:36

Hey! I know this is kinda off topic however , I'd figured I'd ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My website goes over a lot of the same topics as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

投稿: seo services company | 2012.09.19 06:55

The other day, while I was at work, my sister stole my iPad and tested to see if it can survive a 30 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views. I know this is completely off topic but I had to share it with someone!

投稿: official site | 2012.09.19 09:00

Along with almost everything that appears to be developing within this particular subject matter, all your points of view tend to be relatively exciting. Nevertheless, I am sorry, but I do not give credence to your whole suggestion, all be it exhilarating none the less. It would seem to me that your opinions are generally not completely justified and in simple fact you are yourself not totally confident of your argument. In any case I did take pleasure in examining it.

投稿: unlocked iphone 4 for sale | 2012.09.19 10:52

Right now it sounds like Drupal is the best blogging platform available right now. (from what I've read) Is that what you're using on your blog?

投稿: unlock your iphone | 2012.09.19 14:22

Sure, please email the details! Thanks!

投稿: Janita Eiesland | 2012.09.19 18:47

So lovely! I love the earthy & classic tones on the wedding! I'm so stealing the succulent idea. Beautiful bride, handsome hubby & bridal party. Astounding photographs as usually Tammy!

投稿: Bobbie Weissberg | 2012.09.20 05:19

Whats up are using Wordpress for your site platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own. Do you need any html coding knowledge to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

投稿: true test strips | 2012.09.20 12:17

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/86812/17955179

この記事へのトラックバック一覧です: 山ヤな『変換』:

« チームマイナス7~8%・リターンズ! | トップページ | 今日はバッタリ日和 »